تبلیغات
لبیک یا خامنه ای

                                                                   لبیک یا خامنه ای
                                                                                                                      ما استواریم تا ظهور 
قالب وبلاگ
نویسندگان
لینک دوستان
حمایت

«اعلام مواضع صریح و شفاف و مرزبندی دقیق با فتنه‌گران» یکی از توصیه‌ها و تذکرات جدی و همیشگی رهبر معظم انقلاب به خواص و علما در جریان فتنه سال 88 بود و ایشان با اشاره به جایگاه تاثیرگذار خواص بر افکار عمومی، همواره نسبت به این موضوع توجه ویژه داشتند و در سخنان خود بارها خواستار حضور خواص در عرصه مقابله با فتنه شدند.

به گزارش بی باک به نقل از رجا، با این حال، متاسفانه برخی از خواص به این توصیه حکیمانه رهبر انقلاب گوش نکردند و با سکوت و یا سخنان چند پهلوی خود، زمینه را برای طولانی شدن فتنه فراهم کردند تا نهایتا مردم و عامه جامعه به میدان آمدند و در حماسه 9 دی، آتش فتنه را خاموش کردند.

در این میان برخی از وابستگان فتنه و رسانه‌های نزدیک به این جریان تلاش کردند تا مراجع و بزرگان حوزه را همراه با ساختارشکنان جلوه دهند و با سانسور و تحریف سخنان آنان، دست به بهره‌برداری سیاسی به نفع آشوبگران بزنند؛ مساله‌ای که به طور ویژه درباره حضرت آیت‌الله جوادی آملی صورت گرفت و تبلیغات زیادی در این زمینه برای تحریف سخنان ایشان صورت گرفت.

با این حال، آیت‌الله جوادی آملی با بصیرت انقلابی خود همه این ترفندها را نقش بر آب کرد. به عنوان مثال، ایشان در تاریخ 28 خرداد 88 یعنی یک روز قبل از خطبه‌های تاریخی رهبر انقلاب در نماز جمعه، در دیدار با جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران به طور جدی به حمایت از مواضع حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پرداخت و خواستار احترام به قانون و رای مردم از سوی همه گروه‌های سیاسی شد.

در سال‌روز سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی متن کامل سخنان این استاد برجسته حوزه علمیه قم به همراه فایل صوتی آن در ادامه می‌آید:

 

اقسام اختلاف و راه‌حل مقابله با آن


ادامه مطلب

برچسب ها: فتنه88، آیت الله جوادی آملی،
[ سه شنبه 30 خرداد 1391 ] [ 03:00 ق.ظ ] [ ما استواریم ]
مبعث به معنای نقطه خیزش انسان برای تحول با بهره‌گیری از حداکثری‌ترین میزان ارتباط با خداوند است. از این‌رو هیچ حادثه‌ای به اندازه مبعث برای بشریت اهمیت ندارد و فراتر از آن نخواهد بود. طبیعتا از همین خاستگاه هیچ حادثه‌ای هم ماندگارتر، روبه‌رشدتر، فرازمانی‌تر و تأثیرگذارتر از مبعث در طول تاریخ نیست.

 

 امروزه بسیاری از کسانی که به اسلام وابسته هستند و نام مسلمانی بر خود نهاده‌اند چهره اسلام را تخریب می‌کنند. بزرگ‌ترین جور و جفای آنان این است که بشریت را از این عظیم‌ترین آبشخور معنویت، کمال و ارتقا دور کرده‌اند. از سوی دیگر با رفتارهای ناهنجار، نگاه‌های غلط و اندیشه‌های غیرعقلانی خود که به نام دین صورت می‌گیرد، چهره مشوه و مشوش و سیمای مضطرب و پریشانی از اسلام نزد مردم ساخته‌اند که موجب شده بشر در روزگار کنونی، آن را دینی سراسر خشونت بداند. در حال حاضر گروه‌هایی مانند طالبان یا سلفی‌ها، به‌دلیل داشتن رفتارهای اجتماعی خشک و خشن و حضور در عرصه‌هایی که محل داوری جهانیان است، تصور مردم از اسلام را مخدوش کرده‌اند. اینان با ارائه رفتارهای غیرانسانی و غیرعقلانی کاری کرده‌اند که نه تنها بعثت پیامبر(ص)را از موضوعی برای مطالعه دور کرده‌اند بلکه سبب شده‌اند بشر امروز، اسلام را مترادف با خشونت بداند. البته این امر به چنین گروه‌هایی محدود نمی‌شود. بسیاری از دستگاه‌های استعماری و استکباری هم همزمان کوشیده‌اند با حرکت‌های تبلیغی خود هراس از اسلام را میان جهانیان ایجاد کنند. خوراک مورد نیاز برای چنین تبلیغاتی هم از همین گروه‌های خشن وابسته به اسلام تأمین می‌شود. اینگونه است که قوی‌ترین، فطری‌ترین، طبیعی‌ترین، عقلانی‌ترین، زیباترین و زیبایی‌سازترین مکتب که اسلام و بعثت است، از دسترس مطالعه جهان امروز خارج شده و داوری‌های غلطی نسبت به آن صورت می‌گیرد. این در حالی است که بعثت همانطور که در طول تاریخ به اثبات رسیده است، توانایی و ظرفیت‌های چشمگیری دارد و هر چه پیش می‌رود، چهره زیبای اسلام و مدل اقوم دین نیز براساس آیه «یهدی للتی هی اقوم» بروز پیدا می‌کند.

در شرایط کنونی که بر اثر حرکت به سمت جهانی شدن مرزها برداشته شده و عقل‌ها تکامل یافته‌اند، امکان معرفی بعثت به‌صورت قوی‌تری فراهم شده است. از سوی دیگر تفوق عجیب دین اسلام بر ادیان دیگر زمینه‌های آشکار شدن نکات مثبت دین پیامبر خاتم(ص) را بیش از پیش فراهم کرده است. از این‌رو امروز، هنگامه اصلی معرفی بعثت است.

 

مبعث ارتباط همه‌جانبه اخلاقی با خداوند است که در تواضع و خشوع در برابر خداوند نمود پیدا می‌کند. حوزه دیگر ارتباط اخلاقی با بندگان خداست. ارتباط اخلاقی با طبیعت و ارتباط اخلاقی با خود نیز وجوه دیگر آن است. در واقع این ویژگی چهار محور را شامل می‌شود و به همین دلیل است که از آن می‌توان به‌عنوان بستری با شاخه‌های مختلف یاد کرد. ویژگی دیگرآن است که بعثت با بالاترین درجه معنویت گره خورده است و عمیق‌ترین و دقیق‌ترین ارتباط را بین انسان و مبدا زیبایی یعنی خداوند برقرار می‌سازد. روح انسان از این طریق صیقل می‌یابد و معنویت، انسانیت، خضوع و خشوع آدمی مضاعف می‌شود. ویژگی بعدی ، مناسبات درست انسان‌ها با یکدیگر است. بعثت اگر به‌صورت دقیق شکل بگیرد، به گسترش مناسبات انسانی که نخستین معیار آن عدالت است، دامن می‌زند، چنان‌که در آیه «ان‌الله یامر بالعدل و الاحسان‮»‮ ‬نیز‮ ‬آمده‮ ‬است‮. ‬همچنین‮ ‬بعثت‮ ‬فراتر‮ ‬از‮ ‬عدالت،‮ ‬احسان‮ ‬را‮ گسترش‮ ‬می‮‌‬دهد‮. به‮ ‬این‮ ‬ترتیب‮ ‬جامعه‮ ‬محسنی‮ ‬شکل‮ ‬می‌‬گیرد‮ ‬که‮ اعضای‮ ‬آن‮ ‬نسبت‮ ‬به‮ ‬یکدیگر‮ ‬در‮ وضعی‮ ‬خیرخواهانه،‮ ‬انسانی،‮ ‬دلسوزانه‮ ‬و‮ ‬همدلانه‮ ‬قرار‮ ‬دارند؛ ‬افرادی‮ ‬که‮ ‬نه‮ ‬تنها‮ ‬حقوق‮ ‬یکدیگر‮ ‬را‮ ‬رعایت‮ می‌کنند،‮ ‬بلکه‮ ‬به‮ ‬سمت‮ ویژگی‮‌‬های‮ ‬برتر‮ ‬اخلاقی‮ ‬که‮ ‬نقطه‮ ‬اوج‮ ‬آنها‮ ‬احسان‮ است‮ پیش‮ ‬می‌‬روند‮. علم‮ ‬و‮ ‬پیشرفت‮ ‬ویژگی‮ ‬دیگر‮ ‬بعثت‮ ‬است‮. ‬خداوند‮ همواره‮ ‬در‮ ‬پی‮ ‬ارتقای‮ ‬علمی‮ ‬جامعه‮ ‬بوده‮ ‬است‮ ‬و‮ چنان‮ ‬اهمیتی‮ ‬برای‮ علم‮آموزی‮ ‬قائل‮ ‬است‮ ‬که‮ ‬توصیه‮ ‬می‮‬کند‮ ‮«اطلبوا‮ ‬العلم‮ ‬ولو‮ ‬بالصین‮»‮. ‬علم‌گرایی،‮ ‬علم‮‬محوری‮ و‮ ‬پیشرفت‮ ‬یکی‮ ‬از‮ ویژگی‮‌های‮ ‬بعثت‮ ‬است‮ ‬که‮ ‬می‌تواند‮ ‬در‮ ‬هر‮ ‬زمانی‮ ‬و‮ ‬برای‮ ‬هر‮ ‬جامعه‬ای‮ ‬اصالت‮ ‬داشته‮ ‬باشد‮.

www.hamshahrionline.ir




[ یکشنبه 28 خرداد 1391 ] [ 05:09 ق.ظ ] [ ما استواریم ]
 
http://m-farhangi.iut.ac.ir/edare/uploads/fck/2baner.jpg

امام موسی بن جعفر (ع) فرمودند :
 

مَن لَم یجِد لِلاساءَةِ مَضَضّا لَم یکن عِندَهُ لِلاِحسانِ مَوقعٌ.

کسی که مزه رنج و سختی را نچشیده ، نیکی و احسان در نزد او جایگاهی ندارد.

.
(بحارالانوار، جلد 78، ص333)

امام موسی بن جعفر (ع) فرمودند :

« علومی را که مردم به آن نیاز دارند در چهار چیز یافتم :

1- اول اینکه خدای خودت را بشناسی .

2- بشناسی که خداوند با تو چه کار کرده است .

3- بشناسی که خداوند چه چیزی از تو می خواهد .

4- و بشناسی که چه چیزی تو را از دینت خارج می کند . »

 
بحارالانوار : ج 78 ، ص 328 .
 
   امام موسی کاظم (ع) :

أوشَک دَعوَةً‌ وَ أسرَعُ إجابَةُ دُعاءُ المَرءِ لاِخیهِ‌ بِظَهرِ الغَیبِ.


دعایی که بیشتر امید اجابت آن می رود و زودتر به اجابت می رسد،‌ دعا برای برادر دینی است در پشت سر او.
  
(اصول کافی،ج1 ،ص52)
 
   امام موسی کاظم (ع) :

اَلمُومِنُ مِثلُ کفَّتی المیزانِ کلَّما زیدَ فی ایمانِهِ زیدَ فی بَلائِهِ.


مومن همانند دو کفه ترازوست. هرگاه به ایمانش افزوده گردد، به بلایش نیز افزوده می گردد
( تحف العقول ص 408)
 

   امام موسی کاظم (ع) :

[align=center]مَن أرادَ أن یکنَ‌ أقوَی النّاسِ‌ فَلیتَوکل عَلی الله .


[align=center]هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.

(بحار الانوار، ج7 ، ص143)

امام كاظم علیه السلام فرمودند:

كسی كه دو روزش مساوی باشد ، مغبون است ، و كسی كه دومین روزش ، بدتر از روز اولش باشد ملعون است ، و كسی كه در خودش افزایش نبیند در نقصان است ، و كسی كه در نقصان است مرگ برای او بهتر از زندگی است .


بحاالانوار ، ج 78، ص 327
 

:razz: امام كاظم (علیه‌ السلام):

رَجُلٌ مِنْ أهْلِ قُمَ یَدْعوُ النّاسَ إلَی الحَقِّ، یَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ كَزُبَرِ الحَدیدِ.


مردی از قم، مردم را به حق فرا می‌خواند و گروهی چون پاره‌های آهن [استوار]، پیرامون او گرد می‌آیند.


There will be a man from Ķum who will call people towards truth. A group of them will respond to his call and will rally round him like pieces of iron


بحارالأنوار، ج 57، ص 216


:razz: الإمام الکاظم (علیه ‌السلام):

مَلْعُونٌ مَنْ اغْتابَ أخاهُ.

ملعون است کسی که از برادرش غیبت کند.


بحار الأنوار، ج 74، ص 232







[ پنجشنبه 25 خرداد 1391 ] [ 09:13 ب.ظ ] [ ما استواریم ]

تحولات سوریه یك نمای نزدیك و یك نمای دور دارد. نمای نزدیك همان نمایی است كه شهروندان داخل سوریه هر روز با آن مواجه اند و نمای دور همان نمایی است كه ما هر روزه از طریق رسانه ها با آن مواجه می شویم. این دو نما با یكدیگر تفاوت اساسی و بنیادین دارد.
در «نمای میدانی» سوریه پس از حدود 15 ماه كه از آغاز ماجراهای امنیتی می گذرد، وحدت و یكپارچگی خود را در سطوح مردم و حاكمیت حفظ كرده است. این مسایل مردم سوریه را به دو یا چند بخش تقسیم نكرد و نیز یكپارچگی دولت، ارتش و نیروهای امنیتی را با شكاف مواجه نكرد. سوریه در طول این 15 ماه هیچگاه شاهد برگزاری یك تظاهرات چند ده هزار نفره ضد دولتی نبوده و نشانه ای هم وجود ندارد كه بیانگر حمایت بخشی از مردم از آنچه در داخل توسط گروه های مسلح انجام می شود و یا در خارج از مرزها توسط دولتهای مخالف دمشق طراحی می گردد و حال آنكه دمشق، حلب، لاذقیه و سایر مراكز استان های سوریه بارها شاهد تظاهرات چند صد هزار نفری هواداران بشار اسد بوده و مشاركت 57 درصدی مردم در همه پرسی قانون اساسی و مشاركت حدود 51 درصدی در انتخابات مجلس هم اسناد غیرقابل انكاری اند كه از پایگاه مردمی نظام سیاسی سوریه خبر می دهند.


ادامه مطلب

[ دوشنبه 22 خرداد 1391 ] [ 06:55 ق.ظ ] [ ما استواریم ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ


شهادت در رکاب امام خمینی زیباست اما دفاع از ولی فقیه حاضر از آن هم زیباتر است. خون دادن برای امام خمینی زیباست اما خون دل خوردن برای امام خامنه ای از آن هم زیباتر است.

« شهید سید مرتضی آوینی »

طراح قالب
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب
کمپین اعتراض به جشنوراه یورو ویژن در جمهوری آذربایجان

Get Flash Code

ما استواریم - باشهادت

کد لوگوی ما را در وبلاگ خود قرار دهید
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir
کلیک کنید

شاخه طوبی

 بیانیه جنبش وبلاگی جلبک ستیز را آزاد کنید سایت جامع فرهنگی مذهبی شهید آوینی Aviny.com ماسون تیوب عمارها َکوه پارس

 دایرکتوری  یوسف زهرا  = اولین و بزرگترین دایرکتوری ارزشی نویسان